søndag 26. september 2010

”Tur til Khao Sadao for å fly”





Meteorogrammet viste vind fra syd, men noe svakt. Det stemte da vi kom dit på lørdag formiddag. Gresset hadde vokst kraftig i løpebanen siden sist jeg var der. Jeg var nødt til å ha en del vind inn for ikke å miste farten mens jeg subbet gjennom gress og småbusker foran starten. Det var bare å rigge seg til med hengekøye og slappe av noen timer. Etter hvert begynte det å romle fra skyene langt unna.

Vinden tok seg opp slik at det ble startbart, men det samme gjorde skyene rett etter at jeg hadde båret ut PG-sekken for å gjøre meg klar til start. I løpet av bare fem minutter vokste en sky rett over hodet mitt fra nesten ingenting til den kjempeskyen jeg måtte ta bilde av på høykant og litt på skjeve for å få med alt. Noen kilometer unna begynte det å regne.

Jeg valgte å se det an. Skyene løste seg opp etter hvert, men da forsvant også startvinden. Dagen etter var det bakvind på Khao Sadao.

Ingen kommentarer: