lørdag 11. september 2010

”Fiktive intervjuer 4 – stasminister Jens, Norges svar på Solkongen”

Atle: Halloisen, Jens! Det er du som er stasminister i dette landet?

Jens (humrer): Stemmer det. Stemmer det.

Atle: Og det er en grei jobb?

Jens: Grei og grei. Det var dine ord. Men noen må jo ta ansvar. Når ingen andre gjør det. Ikke sant?

Atle: Hva mener du med å ta ansvar, stasminister Jens? Kan du uttrykke deg litt klarere?

Jens: Nei, så sannelig om jeg vil! Å ta ansvar er ikke noe annet enn å SI at jeg tar ansvar! Det får være nok om den saken! Jeg er ikke stasminister for ingen ting. Ikke sant?

Atle: Neivel, ja. Da tror jeg bare jeg takker for intervjuet. (Atle presser et ord som ikke egner seg på trykk ut mellom sammenbitte tenner og mumler: Ikke mye stas å intervjue denne innbilske fyren)

Ingen kommentarer: