torsdag 16. september 2010

Fiktive intervjuer 5 – Gud

Atle står nå ansikt til ansikt med Gud. Dette må være den største mediajippoen noen sinne. Iallfall siden Norge slo Brasil på Ullevål!

Atle: Hei. Gud! Endelig fikk jeg tak i deg. Jeg regner med at du er en opptatt kvinne. Derfor går jeg rett på sak med noe vi på jorden har lurt på lenge: Dersom du er allmektig, kan du skape en stein som er så tung at du ikke kan løfte den selv? Du har oppfattet spørsmålet?

Gud: Ingen kommentar.

Atle: Du hørte hva jeg spurte om? Dette er en direktesending som går over hele verden via satellitt. Det blir veldig pinlig om du ikke svarer nå.

Gud: Ingen kommentar.

Atle: Men Gud, du kan ikke svare slik! Hva skal folk tro når du sier ingen kommentar hele tiden.

Gud: Ingen kommentar.

Atle: Du, Gud. Jeg ser deg nok! Men er det slik det er, kan du ha riket ditt for deg selv. I all evighet. Ikke rart at menneskene lager gud i sitt eget bilde når du holder kjeft på denne måten. Uansett skal du ha takk for dette oppklarende intervjuet.

Jeg slipper et hjertesukk: Herregud! At det går an!

Ingen kommentarer: