onsdag 1. september 2010

”Paramotoren startet greit og gikk som en klokke”

da jeg tok den ut nå sent i ettermiddag. Da er det bare å vente på en ettermiddag som ser grei ut. Tidlige morgenstarter er ikke noe for meg. Dessuten er det ofte dugg i gresset tidlig på morgenen. Jeg har trukket en del skjerm ute på idrettsplassen når det har vært vind, men det er så ymse hvordan det er. Krevende er det, iallfall.

I går tenkte jeg at jeg skulle forsøke startmetoden til ”Mad Mike Küng”. Se http://www.youtube.com/watch?v=Y2MwZyOl47U&feature=related

Metoden egner seg for relativt sterk og laminær vind; man trekker opp skjermen med en hånd på hver A-riser. Når skjermen er oppe, skifter man grep til C- og D-riserne på begge sider for maksimal kontroll. Det funket ikke særlig i termikken ute på idrettsplassen, men det hadde jeg vel egentlig ikke ventet heller. Jeg får prøve når vinden er mer stabil.

Ingen kommentarer: